003.roAgregator de stiri
ALBA IULIA 18.2° ARAD 21.1° BACAU 17.4° BAIA MARE 15.6° BISTRITA 13.7° BRAILA 19.3° BRASOV 13.4° BUCURESTI 20.7° BUZAU 19.5° CALARASI 18.5° CLUJ-NAPOCA 15.6° CONSTANTA 20.3° CRAIOVA 21.3° TURNU SEVERIN 21.0° FOCSANI 20.4° GALATI 20.2° IASI 14.4° ORADEA 20.0° PITESTI 19.6° PLOIESTI 15.8° RAMNICU VALCEA 20.1° RESITA 18.6° SATU MARE 17.1° SIBIU 17.1° SLATINA 19.2° SUCEAVA 16.3° TARGU JIU 20.1° TARGU MURES 16.1° TIMISOARA 19.6° TULCEA 18.8°
EUR: 5.0539 USD: 4.3207 GBP: 5.8325 CHF: 5.3868
Andreea Paul: Polithink este un spaţiu independent de expertiză şi strategie. Un think tank gândit să sprijine clasa politică actuală
Ministerul Educației: Reorganizarea claselor afectează mai ales clasele cu 8 sau 9 copii și unele clase de liceu

Ministerul Educației: Reorganizarea claselor afectează mai ales clasele cu 8 sau 9 copii și unele clase de liceu

Reorganizarea claselor afectează mai ales clasele cu 8 sau 9 copii și unele clase de liceu, a transmis luni Ministerul Educației. Reprezentanții instituției susțin că majoritatea claselor din România care se încadrau între limitele anterioare se vor încadra și în noile limite.

Ministerul Educaţiei: În majoritatea covârşitoare a claselor nu avem schimbări. Măsurile fiscal-bugetare afectează clasele sub efectiv

Ministerul Educaţiei: În majoritatea covârşitoare a claselor nu avem schimbări. Măsurile fiscal-bugetare afectează clasele sub efectiv

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a anunțat, luni seara, că în majoritatea claselor nu există schimbări în anul şcolar 2025 - 2026, măsurile fiscal-bugetare afectând mai ales situaţia claselor cu efectiv scăzut.

Ministerul Educaţiei: Cele mai multe clase nu sunt afectate de modificarea limitelor pentru numărul de elevi, măsura având impact doar asupra claselor cu efectiv scăzut

Ministerul Educaţiei: Cele mai multe clase nu sunt afectate de modificarea limitelor pentru numărul de elevi, măsura având impact doar asupra claselor cu efectiv scăzut

Ministerul Educaţiei anunţă că majoritatea claselor nu sunt afectate de modificarea limitelor minime şi maxime pentru numărul de copii, decizie prevăzută în contextul modificărilor fiscal-bugetare, măsura având impact doar asupra claselor cu efectiv scăzut. Potrivit ministerului, ”este posibil ca aceste măsuri fiscal-bugetare să crească uşor ponderea învăţământului simultan (la nivel primar şi gimnazial)”.

UPDATE - Ministerul Educaţiei: Cele mai multe clase nu sunt afectate de modificarea limitelor pentru numărul de elevi, măsura având impact doar asupra claselor cu efectiv scăzut/ Explicaţiile lui Daniel David

UPDATE - Ministerul Educaţiei: Cele mai multe clase nu sunt afectate de modificarea limitelor pentru numărul de elevi, măsura având impact doar asupra claselor cu efectiv scăzut/ Explicaţiile lui Daniel David

Ministerul Educaţiei anunţă că majoritatea claselor nu sunt afectate de modificarea limitelor minime şi maxime pentru numărul de copii, decizie prevăzută în contextul modificărilor fiscal-bugetare, măsura având impact doar asupra claselor cu efectiv scăzut. Potrivit ministerului, ”este posibil ca aceste măsuri fiscal-bugetare să crească uşor ponderea învăţământului simultan (la nivel primar şi gimnazial)”. ”Cele mai multe clase nu erau la nivelul limitei superioare sau inferioare, cele mai multe clase se aflau între aceste limite şi ele rămân aşa cum au fost”, a declarat ministrul Educaţiei, Daniel David.

Ministrul educaţiei: Aşa cum şi în Italia avem clase cu 30 de elevi, şi în Germania, da, vom ajunge şi în ţară să avem clase cu 30 de elevi, cum am avut, surprinzător, şi până în 2020 / Ce se întâmplă cu Săptămâna Verde şi Şcoala Altfel

Ministrul educaţiei: Aşa cum şi în Italia avem clase cu 30 de elevi, şi în Germania, da, vom ajunge şi în ţară să avem clase cu 30 de elevi, cum am avut, surprinzător, şi până în 2020 / Ce se întâmplă cu Săptămâna Verde şi Şcoala Altfel

Ministrul educaţiei, Daniel David, a declarat marţi că, aşa cum şi în Italia avem clase cu 30 de elevi, şi în Germania la fel, vom ajunge şi în ţară să avem clase cu 30 de elevi, cum am avut, surprinzător, şi până în 2020. Ministrul s-a referit şi la Săptămâna Verde şi Şcoala Altfel, arătând că a dat instrucţiuni şi ar trebuit să se predea în săptămâna respectivă nu doar cunoştinţe şi competenţe ci modul în care utilizezi cunoştinţele şi competenţele în viaţa de zi cu zi, adică exact unde stăm foarte slab la testele PISA.

Evaluarea Naţională - Ierarhia la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a, pe baza căreia va fi făcută admiterea la liceu, publicată vineri

Evaluarea Naţională - Ierarhia la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a, pe baza căreia va fi făcută admiterea la liceu, publicată vineri

Ierarhia la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a, pe baza căreia va fi făcută admiterea la liceu urmează să fie publicată vineri, la o zi după ce au fost anunţate resultatele finale ale examenului de Evaluare Naţională, după soluţionarea contestaţiilor. Ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) se situează la 83,2%, după soluţionarea contestaţiilor, fiind în creştere cu 0,1% faţă de rezultatele iniţiale. În anul 2024, rata mediilor mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost 74,5%. De asemenea, a crescut numărul elevilor cu media generală 10: de la 75 la 85, mai mare decât anul trecut, când 74 de elevi au obţinut media maximă, informează Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Ierarhia pe județe și municipiul București a absolvenților claselor a VIII-a, pentru admiterea la liceu 2025

Ierarhia pe județe și municipiul București a absolvenților claselor a VIII-a, pentru admiterea la liceu 2025

Ierarhia pe județe și municipiul București a absolvenților claselor a VIII-a, pentru admiterea la liceu 2025

Un nou mod de a face educaţie la liceu. Marea reformă pentru clasele IX-XII începe în 2026

Un nou mod de a face educaţie la liceu. Marea reformă pentru clasele IX-XII începe în 2026

Reforma curriculară pentru învăţământul liceal a intrat într-o etapă-cheie odată cu aprobarea noilor planuri-cadru şi lansarea oficială a pilotării alternative. Începând cu anul şcolar 2026–2027, liceele din România vor avea posibilitatea de a-şi construi propriul traseu educaţional, într-un cadru reglementat, dar mult mai flexibil decât cel tradiţional.