
Doborârea dronelor rusești de către Polonia aduce și mai mult haos în negocierile de pace în Ucraina: „Europa este fracturată”
Analistul politic Cristian Pîrvulescu a explicat...
Analistul politic Cristian Pîrvulescu a explicat...
Asociaţia Pro Infrastructură apreciază inițiativa autorităților de a contrui autostrăzi, dar atrage atenția și că „tehnica militară merge cu trenul” în România. Se cere ca infrastructura feroviară să fie inclusă în programul SAFE Organizația a salutat reușita României care a primit 16,68 miliarde de euro de la Uniunea Europeană, prin noul mecanism european SAFE („Acţiunea
În pragul anunțării noilor nume care vor prelua portofoliile din Executiv, presiunea e mare pe toate ministerele, în special pentru reducerea cheltuielilor bugetare, creșterea veniturilor și echilibrarea deficitului, însă investițiile în infrastructură rutieră mai ales au prins încă din campania electorală de anul trecut un avânt care nu ar trebui oprit.
Deși România va avea acces la aproape 16,7 miliarde de euro prin noul program european SAFE, Asociația Pro Infrastructură avertizează că fondurile nu vor acoperi decât parțial nevoile uriașe din transporturi. Autostrăzile A7 și A8 pot fi finanțate, dar fără investiții consistente în căile ferate, Portul Constanța și infrastructura navală și aeriană, securitatea națională rămâne vulnerabilă. În plus, banii din SAFE sunt împrumuturi ce trebuie returnate, iar termenii ...
Asociaţia Pro Infrastructură cere, joi seară, instalarea de dublu parapet central de beton pe autostrăzi şi drumuri expres, întrucât acesta poate opri pătrunderea pe contrasens a vehiculelor grele şi duce la reducerea numărului de accidente grave.
Până la jumătatea anului, ritmul lucrărilor la autostrăzi a fost mai mic decât cel estimat în ianuarie 2025 de Asociația Pro Infrastructură. Într-o analiză intitulată „revizuiri rutiere la jumătatea anului”, specialiștii spun că au „fost mult prea optimiști” cu privire la segmentele care pot fi terminate până la finalul anului.
Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă privind blocajele financiare iminente în domeniul infrastructurii rutiere. Potrivit organizației, „luna viitoare se termină banii de autostrăzi”, iar în contextul constrângerilor bugetare actuale, „liderii politici își pasează responsabilitatea față de șantierele de autostrăzi” și „deciziile finale pare-se că vor fi luate tot pompieristic și netransparent, în coaliție”.
Ministrul Apărării, Ionuţ Moşteanu, a declarat marţi, despre cele 16,7 miliarde de euro primiţi de România prin programul european SAFE, că sunt bani care vor putea merge nu doar către înzestrarea Armatei ci şi către infrastructura civil-militară: poduri, drumuri, autostrăzi şi căi ferate. Ministrul a mai spus că României îi este atribuită a două cea mai mare suma din Uniunea Europeană iar până la final de noiembrie vor definitiva, împreună cu Comisia Europeană, lista de proiecte concrete, arătând că România trebuie să profite de această oportunitate uriaşă pentru a-şi întări apărarea şi pentru a-şi moderniza infrastructura.
Mai multe trenuri care circulă pe ruta Feteşti-Cernavodă au înregistrat întârzieri semnificative, în unele cazuri acestea depăşind trei ore, din cauza unor probleme la infrastructura feroviară. În zonă se circulă, în prezent, cu locomotive diesel, CFR Călători anunţând că pasagerii care au bilete la trenurile afectate pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate fie pentru întreaga rută, fie pentru distanţa neefectuată din ruta respectivă.
În marile orașe europene, bicicleta nu mai este demult doar un mijloc de relaxare, ci un mod real și eficient de a te deplasa zilnic. Rețelele de piste sunt extinse, bine semnalizate și conectează puncte cheie din trafic. În România, însă situația este diferită. Lipsa infrastructurii dedicate ține mulți bicicliști departe de șosele, pedalatul rămânând