
Limba română: Ce înseamnă cuvântul „vipie”?
În sezonul cald, cu siguranță ai auzit expresii de...
În sezonul cald, cu siguranță ai auzit expresii de...
Valoarea medie a coșului de cumpărături a urcat cu peste 10%, depășind ritmul de creștere din trimestrele anterioare În primul trimestru al anului 2025, piața bunurilor de larg consum din România a înregistrat o creștere valorică de aproximativ 9%, potrivit unei cercetări recente, realizate de YouGov Shopper România, citată de Agerpres. Expansiunea a fost alimentată,
Anul 2025 vine cu o nouă provocare pentru milioane de români: scumpirea constantă a produselor alimentare și de bază.
Într-un an în care adaosul comercial a fost plafonat, carnea de pui s-a scumpit cu aproape 11%. Motivele încep de la cererea mare și continuă până la focarele de gripă aviară din țările europene, din care România importă. Oamenii spun că, din cauza prețurilor tot mai mari, fie vor cumpăra mai puțină, fie chiar deloc.
La prima vedere, multe alimente de pe rafturile magazinelor par să fie „prietene” cu sănătatea. Etichete colorate cu mențiuni „low-fat”, „bio”, „fără zahăr” ne fac să le alegem. Totuși, dincolo de ambalajul atractiv, se ascund adesea capcane nutriționale care pot compromite echilibrul alimentar.
Cine conduce topul celor mai ieftine supermarketuri de la noi din țară. Retailerul care are cele mai mici prețuri, dar și oferte constante pentru clienți.
„Legumele și fructele sunt baza. Restul sunt detalii”. Invitat în ultima ediție a podcastului „Altceva cu Adrian Artene”, profesorul Dan C. Vodnar, unul dintre cei mai apreciați cercetători români în domeniul științei alimentare, a dezvăluit cum arată coșul său de cumpărături. Profesor universitar, expert evaluator al Comisiei Europene, doctor în biotehnologie și autorul al unor cercetări
Cunoscutul profesor Dan Vodnar a fost invitatul lui Adrian Artene, în podcastul ”Altceva”, unde a vorbit despre o alimentație cât se poate de corectă. El a dezvăluit, îmntre altele, și ce conține coșul de cumpărături
Criza economică nu mai e o ipoteză îndepărtată, ci o realitate vizibilă în comportamentul de zi cu zi al consumatorilor români. Într-un episod recent de podcast, Alexandru Chirilă, CEO al companiei Profit Point, specializată în educație financiară, a tras un semnal de alarmă privind indicatorii timpurii ai unei recesiuni iminente.
Într-un context economic tot mai tensionat, românii se confruntă cu efectele unor decizii luate în trecut și cu schimbări globale pe care mulți nu le înțeleg în profunzime, avertizează Alexandru Chirilă, expert financiar. Invitat în cadrul podcastului „Altceva, cu Adrian Artene”, acesta a precizat că România nu traversează o criză apocaliptică, dar cu siguranță una